Ingatkan 30 Ekor Ikan Hilang Sebab Orang Curi. Tapi Terkejut Lepas Tengok CCTV Ni Rupanya Benda Lain

Pernah keluar berita pasal seorang pengusaha ikan sangkar di Temerloh berhadapan ancaman puluhan ekor memerang menyerang ternakan mereka. Difahamkan lebih 100 pengusaha ikan sangkar turut mengalami kerugian berikutan ternakan mereka dicuri pihak tidak bertanggungjawab.

Namun masalah tersebut selesai ekoran beberapa tindakan daripada pihak berkuasa dan pihak pengusaha sendiri melakukan pelbagai inisiatif mengawal hasil mereka. Namun kini, ancaman itu kembali lagi tetapi melibatkan kehadiran mamalia itu sehingga mengalami kerugian ratusan ribu ringgit.

Apapun itu kisah memerang yang menyerang ikan dalam sangkar di sungai, tidaklah pelik sangat kerana sememangnya itu habitat mereka.

Manakala baru-baru ini pular tular sebuah video melalui rakaman CCTV di mana sekumpulan memerang dalam 10 ekor datang memasuki perkarangan rumah dan menyerbu sebuah kolam ikan kecik di rumah orang.

Pada awalnya kelihatan seperti sekumpulan kucing, namun bila dilihat betul-betul ternyata itu bukan kucing. Terkejut lihat malah ada yang cakap mengerikan kerana bagaimana memerang yang hidup di sungai, belukar dan paya berani masuk ke halaman rumah.

Seperti kes rompakan pun ada, berani betul masuk ke kawasan rumah dan menyerbu kolam ikan. Ewahhh macam datang kenduri pula memerang ni haha! Habis dikendurikannya ikan dalam kolam itu.

Bagaimana agaknya perasaan tuan punya rumah dan kolam ikan itu. Pasti marah sebab habis ikan kena ratah, tapi lebih sadis apabila kena ratah dengan memerang pula tu.

Jom baca apa komen netizen di bawah

Tu bukan kucing la nama dia ape tah otter/weasel yang penting sejenis memerang. Kucing ka memerang tu wei?! Amacam smpai bwk geng doh sharing n caring btoi depa tu

Sapaa laa y baik naa bela memerang byk2 tuuu hahaha memerang memang mcm tu. x lupa member ajak member mkn sama2. kna marah pon sama2

Binatang apa tu. NEXT psang perangkap dan bila dpt paksa soal dia sape tuan dia..kahkah dah mcm hantar toyol pergi mencuri plak

member doraemon niii, die selalu lpk kat ampang dak2 ampang kenal nii. Mai mana plak memerang kt kwsn perumahan ni? Mmg org bela ka apa?

Mcm ne plak blh tersesat menatang ni smpi cari mkn kt rumah. Kahkah. Natang ni angkut geng siot open house. Kenapa suruh dia masuk, takde yg kawal rumah tu ke. Haisss

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Mamakusyg.

Sumber: newscoviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*