Jangan Cepat Menilai Manusia Dari Segi Penampilan Layanlah Mereka Dengan Seadilnya.

Coby Persin, pengasas saluran YouTube yang terkenal, menyamar sebagai gelandangan untuk merasa pengalaman hidup dan memperjelaskan realiti diskriminasi yang tidak adil terhadap golongan gelandangan.

Kali ini Coby berpakaian seperti gelandangan, sambil membawa beg sampah, dia memasuki salah sebuah restoran mewah di Florida, Amerika Syarikat.

Coby berjalan menuju ke pelayan dan bertanya: “Bolehkah anda membantu saya dan rakan saya -Ronaldo mencari tempat duduk, kemudian tunjukkan menu kepada kami? “Pelayan itu segera menolaknya:” Saya minta maaf, Kami tidak dapat melakukannya kerana tempat ini agak mahal untuk anda”.

Coby: “Bolehkah anda menunjukkan kepada saya menu itu? Saya mempunyai wang” Pelayan: “Tidak, kami tidak dapat melayani anda, kami tidak akan melayani anda hari ini. Maafkan saya, bolehkah anda pergi? Pergi makan di McDonalds, beberapa pilihan lain tetapi tidak di sini. Coby terkejut dan membuat panggilan untuk mendapatkan bantuan. Sementara itu pelayan itu menambah: “Anda boleh buat panggilan tetapi tolong keluar dari restoran kami”.

Beberapa minit kemudian, Ronaldo, kawan Coby, datang ke restoran dengan Rolls-Royce mewah. Kemudian dia mengeluarkan beg kulit lalu memberi kepada Coby.

Beg kulit penuh dengan wang tunai, Coby membuka beg bimbit itu dan berkata kepada pelayan: “Saya juga seorang yang mempunyai wang. Anda tidak boleh menghakimi orang hanya kerana penampilan mereka, saya boleh membeli kedai ini dan pecat anda. Anda bertuah saya bukan orang seperti itu.

Jom tonton Video tersebut:

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Mamakusyg

Sumber: Youtube

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*