Kisah Luar Biasa Seekor Kucing Yang Ambil Makanan Berbungkus Sahaja. Saat Diketahui Tujuan Kucing Itu Ramai Menitiskan Air Mata

Haiwan peliharaan kesayangan

Telinga kecil yang runcing, wajah penuh kumis, dan dengkuran lembut – dapatkah Anda menebak haiwan peliharaan mana yang sedang kita bicarakan? Tentu saja, ini teman kami si kucing!

Punca masalah

Korea Selatan terjebak di tengah-tengah fenomena kucing gelandangan yang tinggi. Mereka tinggal di mana saja Anda melihat, dengan kota Seoul menjadi rumah bagi lebih dari 200.000 saja. Sayangnya, banyak orang Korea percaya bahawa kucing adalah gangguan yang perlu ditangani.

Perbuatan haiwan peliharaan

Wanita tempatan ini telah bekerja di salah satu tempat penampungan haiwan peliharaan Korea selama lima tahun. Sejak mendaftar, dia dan banyak orang lain dari daerah tersebut telah menjadikan misi mereka untuk merawat para piatu setempat.

Para sukarelawan akan datang dengan pon makanan untuk memastikan kucing mendapatkan semua nutrisi yang mereka butuhkan untuk bertahan hidup di jalanan. Namun, ada satu kucing yang menonjol karena kebiasaan makan mereka yang aneh. Dongsuk. Namun, Dongsuk akan berpaling ketika diberikan sesuatu untuk dimakan. Tentunya kucing yang bertahan hidup di jalanan tidak mungkin cerewet itu? Meskipun Dongsuk tidak mau makan, kucing itu terus datang kembali.

Momen ikatan

Wajah jahe Dongsuk kecil akan ada di sana setiap hari ketika para sukarelawan tiba. Apa yang menghentikannya dari makan? Coba karena mereka mungkin, tidak ada yang bisa mendapatkan si kecil untuk menerima makanan apa pun. Dia tertarik, tetapi tidak ada yang bisa membuatnya makan.

Mencoba segalanya

Wanita Korea itu mencoba semua yang dia pikirkan untuk membuat Dongsuk makan. Sebaliknya, dia berpikir bahawa sekaleng daging segar akan lebih memikat. Kucing ini masih tidak mau makan. Wanita itu mulai kehabisan ide. Lagi pula, hanya ada banyak cara berbeda yang bisa dia coba untuk memberi makan kucing itu.

Berpikir di luar kotak

Wanita ini mencoba menawarkan makanan kepada Dongsuk dengan cara yang tidak pernah mereka coba – di tas tertutup. Mungkin dia ingin membawanya ke suatu tempat yang aman dan jauh dari yang lain? Dia mengukur porsi makanan, memasukkannya ke dalam kantong plastik, mengikat bagian atasnya, dan duduk kembali untuk menunggu hasilnya.

Kepentingan

Hebatnya, Dongsuk datang untuk menyiasat beg! Tidak lama kemudian dia dilihat menghilang dengan bungkusan kecilnya. Bagaimanakah jawapannya begitu mudah sepanjang masa? Para sukarelawan menganggap dia akan mengambil makanannya di tempat lain dari persaingan dan mula mengejar. Walau bagaimanapun, mereka terkejut melihat kucing terus berjalan sehingga dia tidak dapat melihat. Walaupun mereka keliru, semua orang hanya lega melihat Dongsuk mengambil sesuatu untuk dimakan.

Rutin baru

Hari demi hari berlalu, Dongsuk sentiasa bersedia dan menunggu untuk mengambil makanan mereka. Sukarelawan sentiasa memastikan menyimpan beg plastik yang boleh digunakan untuk menyalut makan. Lagipun, mereka mahu memastikan semua kucing mendapat bahagian makanan mereka dengan adil. Ketika mereka mula ikatan, wanita itu bimbang bahawa Dongsuk tidak menunggu dengan yang lain.

Jika Dongsuk mengambil makanan mereka, maka bolehkah semuanya itu pergi? Seekor kucing boleh makan banyak. Selain itu, para sukarelawan menganggap jika kucing tinggal di jalan raya maka mereka akan kelaparan. Sudah tentu Dongsuk tidak dapat menyimpannya untuk hari hujan? Semua kucing lain akan menyiapkan makanan sebelum mereka menyentuh tanah. Mengapa Dongsuk begitu berbeza?

Menetapkan pelan

Para sukarelawan tidak dapat menahannya lagi. Mereka hanya perlu mengetahui di mana kucing kecil ini membawa makanannya itu. Walaupun Dongsuk berada di kelilingi orang ramai untuk mengambil makanannya, dia masih kucing liar. Satu langkah yang salah dan Dongsuk terlalu takut untuk kembali ambil makanan. Bagaimanakah dia dapat bertahan nanti?

Menjaga jarak

Satu-satunya cara mereka dapat mengikut kucing yang mereka ekori dengan menjaga jarak mereka. Malah, dia hanya tinggal di sekitar sudut! Walau bagaimanapun, sesuatu tidak betul. Dongsuk sedang berjalan-jalan seolah-olah dia sedang mencari sesuatu. Apa yang boleh dia tunggu? Para sukarelawan telah keliru, tetapi mereka tidak perlu menunggu lama untuk mencari jawapan …

Dia seekor betina

Dongsuk mula berbunyi meow. Seokor anak kucing datang kepadanya. Ketika itulah para sukarelawan melihat sekelompok kecil anak-anak kucing muncul di sisinya. Dongsuk rupanya seekor betina dan ibu! Bukannya meratah makanannya sendiri, Dongsuk meletakkan beg makanannya. Sekarang dia duduk dan memerhatikan anak kucing kecilnya terselip dalam makanan terbaru mereka. Tiada siapa yang percaya apa yang mereka lihat. Sekiranya dia benar-benar menyelamatkan makanannya sepanjang masa? Tambahan, di manakah yang lain?

Lihat video penuh di bawah

Melakukan beberapa pencarian

Para sukarelawan sangat gembira akhirnya dapat menjawab misteri tentang Dongsuk. Walau bagaimanapun, mereka mahu mengetahui lebih lanjut tentang ibu yang prihatin ini. Banyak kucing yang datang untuk mengambil makanan sendiri. Tenaga mereka terarah kepada hidup yang pentingkan diri, melawan sebarang persaingan, dan mencari makanan mereka sendiri. Ia adalah luar biasa untuk melihat kucing dengan anak kucing, apalagi kucing menyimpan makanan mereka untuk anak-anak mereka.

Belajar kebenaran

Penduduk tempatan telah melihat Dongsuk berkeliaran selama berbulan-bulan, tetapi mereka juga mempunyai cerita menyayat hati yang akan meninggalkan sukarelawan dengan air mata. Dia bukan sahaja mempunyai seorang anak kucing. Apabila Dongsuk mula melahirkan, dia mempunyai lima anak kecil untuk dijaga. Walau bagaimanapun, apabila masa berlalu dan perjuangan untuk bertahan menjadi lebih sukar, mereka mula melepaskan diri. Dongsuk tidak dapat melindungi mereka apabila dia pergi mencari makanan.

Mendapat keselesaan

Mereka mungkin kucing liar, tetapi sukarelawan tidak boleh duduk dan membiarkan kucing itu merata-rata. Sebaliknya, mereka menawarkan selimut hangat untuk membantu menjaga pasangannya selamat. Walaupun kucing enggan pada mulanya, mereka tidak lama lagi menerima tempat tidur baru mereka untuk memastikan mereka selamat dan hangat.

Misi menyelamat

Adakah percubaan mereka akan kegagalan? Ia adalah masa untuk mengetahui. Mereka membawa kotak penyelamat dan jaring. Walau bagaimanapun, kucing tidak pernah melihat peralatan tersebut sebelum ini. Para sukarelawan mempunyai satu peluang.

Cukup dekat

Mereka mula berjuang dan berjuang tetapi tidak lama kemudian menyedari para sukarelawan berada di sana untuk membantu mereka. Selepas kehidupan takut kepada orang, kucing itu kini menerima nasib mereka. Dongsuk dan anak kucingnya segera berhenti berjuang dan tinggalke dalam kotak.

Rumah tumpangan

Sekarang, ibu dan anak perempuan menjalani kehidupan mereka di rumah angkat kerana mereka mempunyai bumbung di atas kepala mereka buat kali pertama. Daripada membawa beg makanan ke sudut jalan, Dongsuk kini berada dalam keselesaan tempat perlindungan dengan anak perempuannya di sebelahnya.

Jom lihat video penuh di bawah

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Mamakusyg

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*