Permainan Pengembaraan Di Taman China Menguji Tahap Keberanian Pengunjung.

Berjalan di koridor lantai kaca atau bermain ayunan di udara hanyalah permainan untuk orang yang mencabar di sebuah taman di barat daya China. Sebuah taman bernama Wansheng Ordovician adalah tempat yang bagus untuk orang-orang yang mencabar kerana ia menawarkan banyak permainan yang mengerikan. Terletak kira-kira 100 km dari pusat bandar Chongqing, taman ini adalah rumah kepada beberapa permainan yang paling menarik di dunia yang dipegang kebanyakannya pada ketinggian pening.

Jalan pejalan kaki di taman Ordovician Wansheng.

Pengunjung yang datang ke taman ini dapat mengalami “koridor udara” – sebuah jalan berbentuk kaca berbentuk gergasi A yang melebar dari tebing di atas 120 m. Projek itu berharga $ 6.5 juta untuk diselesaikan dalam satu tahun. Dan ia memenangi gelaran laluan bawah kaca paling lama di dunia oleh Guinness World Records pada Mei 2017. Walau bagaimanapun, 30 orang adalah jumlah pelancong yang paling banyak untuk melawat di sini pada masa yang sama.

Taman Ordovician Wansheng juga mempunyai ayunan di pinggir gunung dengan ketinggian 300 m. Pelawat memakai tali pinggang pelindung dan duduk di atas ayunan terbang di udara. Para kakitangan akan berdiri di belakang tali untuk menarik ayunan jauh sekali. Ini boleh dipanggil syurga bagi pencari perasaan yang kuat, atau juga tempat suci bagi orang yang mempunyai ketakutan.

Pelancong juga akan tertarik dengan jambatan di taman tema ini, sebuah jambatan yang merangkumi langkah-langkah yang berasingan di ketinggian 152 m di udara. Jambatan seperti tangga diletakkan mendatar dengan jurang yang meningkatkan bahaya. Pengunjung pengalaman juga perlu memakai tali pinggang pelindung pada kekurangan itu.

Di Wandheng Ordovician Park, pelawat juga boleh mencuba permainan mencabar lain dari jambatan yang unik. Titik sama jambatan ini terletak pada ketinggian ratusan meter dan dibina dari tengah-tengah tebing yang tinggi.

Video

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Mamakusyg

Sumber: Youtube Via Jamil Ahmad

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*